شــــــــــــــــــــــــــــعر(شهریار)

روزگارین درمانی فیرلانیر

مخلوق اونون بوینوزونا توللانیر

باخ کی بشر گنه نجه آللانیر

همیشه لیک شادلیق بیلیر اؤزونه

قبری گورور توز قوندور مور اوزونه

بدین معنا که

چرخ روزگار هم چنان می چرخد و

انسان های ضعیف فریب آن را می خورند و

آن را برای خویش شادی جاودانه می پندارند

قبور تازه در گذشتگان را می بینند

اما از این همه خاک که بر روی اموات ریخته

ذره ای گرد و غبار بر خیالشان فرو نمی ریزد


حیدربابا ، دونْیا یالان دونْیادى
سلیماننان ، نوحدان قالان دونْیادى
اوغول دوغْان ، درده سالان دونْیادى
هر کیمسیَه هر نه وئریب ، آلیبدى
افلاطوننان بیر قورى آد قالیبدى

بدین معنا که :

دنیا همه دروغ و فسون و فسانه شد
کشتی عّمر نوح و سلیمان روانه شد
ناکام ماند هر که در این آشیانه شد
بر هر که هر چه داده از او ستانده است
نامى تهى براى فلاطون بمانده است
نظرات 15 + ارسال نظر
می نا یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ق.ظ


ایفل سید جان
کلی حال کردم با این شعر حیدر بابا
ایفل

قربونت می نایی......

[ بدون نام ] یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:05 ق.ظ


اول شدم یعنی ؟
فکر کردم تاییدی هستش
سیـــــــــــــــــــــد جان اون عسکه جیگر مال دخملته ؟ . نمیدونم چرا حسم میگه دخملته
وااااااااااای خدا چه مامانیه و بامزه

آره...تبریک.............


آره یجورایییییییییی..............................

می نا یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ

شهریار بهترین شاعره و ما ایرانیا بهش افتخار میکنیم
روحش شاد

ممنون از محبتت....

روحش شاد.....................

A ز R ه H ر A اZ یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.zafa.blogsky.com

سلام.خوبی؟خونه ی نو مبارک!!!!می گم ما که ترکی بلد نیستیم چی کار کنیم فارسی بنویس ما هم بفهمیم

سلام ...خوش اومدی...

زیرش معنی فارسیشم هست خب............

شیما یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ب.ظ http://shimamirshahi.blogfa.com

مرسی شعر خوشگلیه اصلا مگه می شه سلیقه سید بد باشه؟؟؟؟

ای بابا......چوبکاریمون نکن شیمایی.............لهیدم بوخوداااااا

[ بدون نام ] یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:42 ب.ظ

نوموخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
اونجا که بودی تو لیست دوستان نشونت میداد فوری میومدم سراغت اما اینجا نمی شه خوووووووووووووووووو
سخته بخوام بیام انگاری

وعلیکوم طنازی....................

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

طناز یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:43 ب.ظ

تازه همشم یادم میره اسمما بزارم

آره........آخه نیههههههههههههههههه

طناز یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:44 ب.ظ

ولی میام سید جون
من نمی تونم از دوستان به این نازنینی بگذرم

قربون محبتت طنازی.....................

طناز یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ

راستییییییییییییییییییییی
من عاشق حیدر بابام
و عاشق شهریار
اون موقع ها که ازدواج نکرده بودم همیشه ارزو می کردم کاش تو دوران شهریار بودم و با اون ازدواج می کردم
اینا گفتم که بدونی چقدرررررررررررررررر دوسش دارم

همه ی ایرانیا عاشق این مرد بزرگ هستن.........

ایول به شماااااااااا

فریاد یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:59 ب.ظ http://faryad82.blogfa.com

سلام.وقت بخیر.خیلی عالی بود.من این شعر شهریارو خیلی دوست دارم. یکمیشم حفظم...

سلام....خوش اومدی..............

ممنون از حضورت.................................

رز یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام داش سید
خوبی؟؟؟
ایول اپت خیلی قشنگ بود
ممنون که معنیشم گذاشتی

سلام رزی بانو....شما چطوری؟...

ممنون از محبتت...........................

زمستانه یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:21 ب.ظ http://zemestanee.blogfa.com

به نام خالق..

سلام..ممنون .. چه قشنگ..

خیلی خوش اومد..

چی جالب فارسی شم با قافیه و مرتب بود..

خیلی زیــــــــــــــــــبا بود....

فعلا خدانگهدار

سلام..............خواهش میکنم.......
قابلی نداشت...


خدا پشت و پناهت..................

زمستانه یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:23 ب.ظ http://zemestanee.blogfa.com

خیلی خوشم اومد بود اون جمله!

الناز دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ق.ظ

رجوع شود به کامنتم در وبلاگ قبلی...

سلام خانمی........................

وبلاگ قبلی که حذف شد.....................

فافا دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام
قشنگ بود سید

سلااااااااااااااام....به به.......چشممون به جمال اسمتون روشن شد..

چه عجب ازینورا بالام؟..................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد