شکلک های یاهو مسنجر از دید شاعران ایرانی ...

تصور کنید که در خیال‌پردازی و ملغمه‌ای از سنت و تجدد، برای هر یک از شکلک‌های یاهو یا همان Emoticons شعری متصور شد! برای هر شکلک یک بیت آورده شده است. ببینیم چه مطایبه‌ای از کار درمی‌آید:
----------------

ز جان شیرین‌تری ای چشمه‌ی نوش
سزد گر گیرمت چون جان در آغوش
○ نظامی
----------------

لبخند معاوضه کن با جان شهریار
تا من به شوق این دهم و آن ستانمت
○ شهریار
----------------

چگونه شاد شود اندرون غمگینم؟
به اختیار که از اختیار بیرون است
○ حافظ
----------------

به چشمک این همه مژگان به هم مزن یارا!
که این دو فتنه به هم می‌زنند دنیا را
○ شهریار
----------------

گاهی به نوشخند لبت را اشاره کن
ما را به هیچ صاحب عمر دوباره کن
○ فروغی بسطامی
----------------

خیال حوصله بحر می‌پزد هیهات
چه‌هاست در سر این قطره محال‌اندیش
○ حافظ
----------------

عجب عجب که برون آمدی به پرسش من
ببین ببین که چه بی‌طاقتم ز شیدایی
○ مولانا
----------------

آرامِ دل غمگین، جز دوست کسی مگزین
فی‌الجمله همه او بین، زیرا همه او دیدم
○ فخرالدین عراقی
----------------

منم شرمنده زین یاری که کردی
همین باشد وفاداری که کردی
○ وحشی بافقی
----------------

بده یک بوسه تا ده واستانی
از این به چون بود بازارگانی!؟
○ نظامی
----------------

ما را همین بس است که داریم درد عشق
مقصود ما ز وصل تو بوس و کنار نیست
○ عبید زاکانی
----------------

چندین شکستِ کارِ منِ دلشکسته چیست؟
ای هرزه‌گرد مگر نیست کار دگرت؟
○ وحشی بافقی
----------------

مرا هجران گسست از هم، رگ و بند
مرا شمشیر زد گیتی، تو را مشت
○ پروین اعتصامی
----------------

گفتی تو نه گوشی (!) که سخن گویمت از عشق
ای نادره گفتار کجا گوش‌تر از من؟
○ شهریار
----------------

آخرالامر گل کوزه‌گران خواهی شد
حالیا فکر سبو کن که پر از باده کنی
○ حافظ
----------------

جمالش کرد حیرانم، چه ماه است آن نمی‌دانم
که چشم از کشف ماهیت، نمی‌بندد تأمل را
○ اوحدی مراغه‌ای
----------------

کی توان حق گفت جز زیر لحاف
با تو ای خشم‌آور آتش‌سجاف!
○ مولانا
----------------

دریا و کوه در ره و من خسته و ضعیف
ای خضر پی‌خجسته مدد کن به همتم
○ حافظ

نظرات 9 + ارسال نظر
غوره پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام سید جان
خوبین؟
وای خعلی پستتون با حال بود مرسی.
میگم فک کن اگ به جای این شکلکا قرار بود این ابیات باشه

سلام خوبی??? چه عجب یادمون کردی....

خوش اومدی....

شب پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:56 ب.ظ

یعنی من اول شدم

تبریک میگم.... شما اولیدی. ....

باهور جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:11 ق.ظ

سااااااااااااااااااااام علیک سید خودیمان.......
خوبی سید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وااااااااااااای باورم نیمیشه بازگشتم.....ایشالا شنبه میام نظر میذارم درس حسابی.....
وااااااااااااااااااااااااااااای ........زتت خیلی زیاااااااااااد داداش سید...

سلام حاجی .... الان یعنی من دارم درست میبینم؟؟؟؟خودتی حاجی؟؟؟

چه عجب همرزم قدیمی .... یادی از ماکردی ... بابا دمت جیییییییز

بسی خرسندمان کردی ....

منتظرم .....

آسمان جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:43 ب.ظ http://www.khatefa3le.blogfa.com

سلام سید جان
خدایی خیلی باحالن پستات..
مطالب خودت که خاصن
طنزهاییم که میذاری خلی خاصن
واقعا حرف نداری

سلام آسمان جان ... شما لطف داری ...

ممنون از این همه محبت ...

آسمان شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.khatefa3le.blogfa.com

سلاااااااااااااااام سید مهربون
خوبی؟
مرسی منم خوبم....
ممنون ازینکه کنارمین..به دوستی باهاتون افتخار میکنم....
خدا نکنه وبم هک شه چون خیلی دوسش دارم...
ممنون واسه همه چیز

علیک سلام ...

به مرحمت شما ... نظر لطفتونه ... انشالاه که اونجوری نمیشه ...

ندا شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:02 ب.ظ http://nedaiefarda.blogsky.com/

وا
سلام
من کامنت داده بودم ها
کوش پس؟!
وا
عجیبه ها
وا

سید واسه این شکلک هم یه شعر بگو دیگه:

علیک سلام ...

نمیدونم آبجی ...

حتما ............

پردیسی شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام سید باحال بود
شرمنده کام ندارم حوصله ی کافی هم ندارم

مخلصیم

سلام پردیسی ...

دشمنت شرمنده باشه ... چرا؟ چیزی شده؟؟؟

بزرگواری ...

الناز شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام

وای عالی بود... خندیدم . واقعا" بعضی از ابیات خیلی هماهنگه.
راستی توصیه می کنم برنامه مشاعره که هرشب از شبکه آموزش پخش میشه فکر کنم حدود 9 رو حتما" ببینید. خیلی جالبه...
این پست منو یاد این برنامه انداخت.

پیروز باشی

سلام خانمی ...

قابلی نداشت ... ممنون از یادآوریت ... اتفاقا نگاه میکنم ... آره، جالبه ...

شماهم موفق باشی و سربلند ...

روشنک یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:38 ب.ظ http://aramesh74.blogfa.com

جالب بود ایول

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد