کوچه لره سو سپمیشم (شعر)

 

 

سلام دوستان...  

شعری رو که میخونید&یکی از اشعار بسیار زیبای تورکی آذری هستش... 

 

خیلی دوست دارم این شعرو& آهنگشم حتما میذارم براتون...البته تو پستهای بعد... 

 

امیدوارم خوشتون بیاد.... 

 

( لطفا برید به ادامه ی مطلب..................)

   کوچه لره سو سپمیشم  

 

کوچه لره سو سپمیشم

یار گلنده توز اولماسین

ائله گلسین بئله گئتسین

آرامیزدا سؤز اولماسین

ساماوارا اوت سالمیشام

ایستکنه قت سالمیشام

یاریم گئدیپ تک قالمیشام

نه عزیزدیر یارین جانی

نه شیرین دیر یارین جانی 

 

ترجمه ی فارسی: 

 

     کوچه ها را آب پاشیدم  

 

کوچه ها را آب پاشیدم

تا یار که می آید گردوغبار نشود

این گونه بیاید و اینطور برود

بینمان هیچ حرفی نباشد

سماور را آتش کردم

ودر استکان قند انداختم

یارم رفته و تک مانده ام

چه عزیز است جان یار

چه شیرین است جان یار


عکسا همینجوریه ها.... برا تزئین...... 

 

              عسل توپولی................. 

                                                           

                    

 

                   

نظرات 41 + ارسال نظر
طناز سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ب.ظ

فک کردم اول اینا شدم نگو که نظرات تاییدین

اول شدی.....بله......شما موفق شدید........

کف مرتب و هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

طناز سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ب.ظ

شعره خیلی خیلی قشنگه
بماند که ترکیش را نتونستم بخونم ولی ترجمه ی خیلی زیبایی داره

قابل شومارو نداره..............

طناز سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ب.ظ

اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اینا که تاییدی نیستن ٫س اون نظر من کجا رفت

طناز سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ب.ظ

ای به قربونش برم من این عسل خانومیه ناناز را
چقده جیگره این دخمل

خدا نکنه........ممنون از لطفت.....................

طناز سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ب.ظ

یه پسر خاله کوچولو دارم من چشماش کپیه این عسل خانومیه

فافا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ب.ظ http://fafatala.blogfa.com

سلام سید چطوری؟بی معرفتی از خودتونه

وعلیکوم فافایی.....

چقدر ازین صراحت کلام، من خوشم میاد....ایول.............

فافا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:46 ب.ظ

شعر خیلی قشنگ بود...خیلی

چه شکلای بامزه ای داره اینجا

قابل شمارو نداشت...................

فافا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ

دخترتم خیلی نازه...آخیی چقدرم تپل مپل

خدا حفظش کنه..ماشالله

قربون محبتت.....

ممنونم....................

غوره سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ

سید ! ذوق مرگ یعنی من
خییییییییییییییییییلیییییییییییییییییییییییی خوشالم که دوبارکی اومدین
شعره هم خوکشل بود . یعنی ناناز بود خیلی نایس بود
زبون اصلیش خیلی خوکشله اگ بتونم حفظش می کنم

این نی نی نازه کیه ؟؟؟
لپشو بکش بعد اون لپشم دندون بگیر

سلام مش غوره....خوبی؟

ممنونم ازت...

این نی نی اسمش عسله....................

دانشجوی بیکار - سعید! سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:25 ب.ظ http://rika-bikar.blogfa.com/




سلام !

خوبی بزرگوار ؟


سید میگم رو نظرم فکر کردی ؟


اینکه همه بچه ها باهم

اسباب کشی کنیم بیایم بلاگ اسکای

سلام بابابزرگ....ممنونم از شمااا

خوش اومدی........

آره،خوبه،حتما اینکارو بکنین....................

فریاد سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ب.ظ http://faryad82.blogfa.com

سلام سید جان.کلا این چند وقت رفتی تو فاز شعرایی که دوسشون دارمو دست و پا شکسته گهگاهی برا خودم زمزمشون میکنم.
ممنون...

سلام...خوش اومدی.......................


قابل شمارو نداره...............ممنون از لطفتون..............

رز سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

سلام سید
خوبی؟؟
شرمنده دیر سر زدم
شعر خیلی خوشکلی بود
این هانی جونم خیلی نازه ماشالله خدا حفظش کنه

سلام رزی بانوی خودیماااااااااااان....

ممنون از حضور و نظر لطفت................................

عسل سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام همشهری خوبی؟

وعلیکوم مش هانی.................

خوبی بابااااااااا؟ ایااااااااااااااا؟...

عسل سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:34 ب.ظ

این عسلی چه نازه ماشالله
مثل اسمشه

بله دیگه.....چه کنیم.........

نخ سوزن که باشمام هم اسمه.....................

عسل سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:35 ب.ظ

من با ترکیش حال میکنم

اونکه البته.........................

عسل سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:35 ب.ظ

بابا اهــــــــــــــــــــــنگ

عسل باباااااااااااااااااااااااا......خوبی باباااااااااااااااا؟...

عسل سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:36 ب.ظ

اهنگه یه ذره با ادم دعوا داره

چشم....عوضش میکنم................

عسل سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:38 ب.ظ

واااااااای عاشق ایکونای این بلاگ اسکای ام
به قول بابا بزرگ اسباب کشی میکنیم همگی میایم اینجا

بیاین خوب.....بهتر............منکه از بلاگفا ناامید شدم با این امنیتش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:39 ب.ظ

موفق باشی دستت درد نکنه
یورولمیاسان....

ممنونم هانی...ساغولاسان....................

خان داداش سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:43 ب.ظ

به به به به

چه چه چه چه.......وعلیکوم.اینااااااااااااااااااا

خان داداش سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

ما که هنووز جان یار رو مزه نکردیم حتما شیرین اینااااست

ایشالاه مزه می کنیم سید

می چشی جونم...عجله نکن.

این شتریه که رو دمه همه میخوابه اینااااااااااااااااااا

خان داداش سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:46 ب.ظ

سید از طرف من این لپا رو بکش ایناااااا

من لپ کشیدن دووست داارم

اول لپای شومارو میکشم ایناااااااااااااااااااا...بعد.....

باهور سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ http://luckymemar.blogfa.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااااام...............

همرزم دیار بلاگفای دیروز و بلاگاسکای امروز.........

وااااااااااااااااااااااای این آنجی عسل ما بیده؟؟؟؟؟می دونم .......

وای جونم تپلی..........

دیگه باباش عکاسه هی ازش عکس میگیره........

به به....وعلیکوم حاجی خودیمان.......

خوش اومدی.........

باهور سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ب.ظ http://luckymemar.blogfa.com

سید خوبی؟؟؟اوضاع خوبه؟؟؟

از خمپاره های دشمن خبری نیس؟؟؟

ما که تحت حمله امتحاناتیم شدید...........دشمن لحظه به لحظه به

ما نزدیک تر میشه.........ولی ما با بهره گیری از پیشرفته ترین

متد های روز دنیا در زمینه امداد رسانی از غیبی تا غیر غیبی

حملات دشمن را تا اینک خنثی کرده ایم........

قربون حاجی..........................

چرا هست...ترکشاش همه جا موجوده.............

میخوای بیام کمک؟.......................

باهور سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:17 ب.ظ http://luckymemar.blogfa.com

سید مرسی نبودیم سر می زدی .............دل این هم جنگتو شاد می کردی.........

سید این آبجی عسلو ببوس از طرف ماا

آپ کردم.........بدو بیا..............مووووووووووووووووو

زت زیاد

این حرفا چیه حاجی...

وظیفه اس............................

چشم حتماااااااااااااااااا..........................

میاییم اااااام.....................

فهیمه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:35 ب.ظ http://shaparak-e-barooni.blogfa.com/

سلان سید خودمون....

خوبی؟؟؟؟

نخیر انگار تا این امتحانات ما تموم نشه، نمیشه که ما زود برسیم وب دوستان

میگم سید اون عکس دومیه چقده آشناست

و علیکوم مش فهیم خودیمااااااااان..................

ممنونم ................خوش اومدی بالام......


آشناست؟.اااااااااااااااااااااااااا

فهیمه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ب.ظ http://shaparak-e-barooni.blogfa.com/

شعره هم قشنگ بود.....

ولی بازم اون عکسا قشنگ تر بودن

ممنون از نظر لطفت.............................


فهیمه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ب.ظ http://shaparak-e-barooni.blogfa.com/

سلان = سلام

فهیمه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:39 ب.ظ http://shaparak-e-barooni.blogfa.com/

مرسی که در نبودم سر میزنی وبم....

دیگه کم کم داشتم احساس میکردم که اگه خود آدم نباشه، وبش میشه متروکه!!!!

وظیفه اس مشدی...........



فهیمه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:41 ب.ظ http://shaparak-e-barooni.blogfa.com/

خب دیگه....

صاحب خونه که نیست و منم دارم از حال میرم بعد از یک امتحان بسی دشوار و زیاد و طولانی....

شیما چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:21 ق.ظ http://shimamirshahi.blogfa.com

وای سلام سید ای ول این شعر خیلی باحاله خیلی دوسش دارم مرسی که گذاشتیش .الهی من بگردم ماشالا چه تزئینای نازی .ای خدا .اسم تزیینتونم می زاشتینبازم مرسی سید جون

سلاااااام شیمایی...........

خوش اومدی...........................قابلی نداشت............


اسمش که هست...عسل توپولیه دیگه............

زمستانه پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:22 ب.ظ

به نام خدا ی مهربون خودم!!

سلام سید؟!!

خوبین شما؟!!

خیلی شعر قشنگی بود .. خیلی ناز بود .. البته نازیش رو که از رو معنیش تشخیص دادم اما قشنگیش رو از قافیه های های کلاسش فهمیدم!!

کلا.. قشنگ بود ..!!

سلام...خوش اومدی...

ممنونم.... وممنون بابت نظر لطفت................

جواد شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:04 ب.ظ http://www.mj-y2010.blogfa.com

سلام داداش سید
حالت چطوره؟
آهنگش رو نداری برام بفرستی داداش؟

سلام ... نه ندارم متاسفانه ...

mahboube hp جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:25 ق.ظ

salam
man tork nistam o male esfahanam amma kheili in shero dus dashtam...mamnun ke matno tarjomasho gozashtin
saghul!:)

پگاه شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:15 ق.ظ

مررررررررررررررررررسی عاشقشم

خواهش میکنم.

رویا چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:17 ب.ظ

نرگس جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ http://www.goredel.blogfa.com

من ترکی بلد نیستم ولی واقعا عاشق این شعر هستم و معلوم شاعر سینه سوخته ای داره
این شعر با صدای خانم دریا دادور هم شنیدنی هست
حتما بشنوین.....
سپاس

محمدرضا سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:35 ق.ظ

یاشاسین بینی یازانی

آیناز دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:26 ق.ظ http://truelove98.com

ممنووووووووون خیلی دنبال ادامه ی این شعره بودم.

Sayyad جمعه 10 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام دقیقا ادامه شعر الان کجاست که شما پیدا کردید

علی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:35 ب.ظ

عاشق این اهنگ و فیلم مارمولکم دمتون گرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد